הדברה ולכידת מכרסמים

משפחת היונקים מציעה מגוון רחב של מכרסמים שאוהבים לאכול. 

למרות שהם נחשבים לחיה צמחונית, כשמדובר בהישרדות לא מתפנקים. הם מוכנים לאכול פלפל חריף ואפילו, לכרסם את הכיסאות של פינת האוכל.  

הופעתם של מכרסמים בבית עלולה להיות טראומתית עבורכם ועבור הילדים. אחרי שראיתם את העכבר הראשון, קשה לישון בשלווה כמו קודם, תודו. 

אז איך מסלקים את המכרסמים לצמיתות ובמהירות? מה הנזקים שהם עלולים לגרום? ואיך עובדת ההדברה נגדם? אספנו עבורכם את כל התשובות.

מה הנזק שגורמים המכרסמים בבית?

לנזק מהמכרסמים יש כמה צדדים. ראשית, רוב האנשים נגעלים מהיצורים הקטנים והשמנוניים. הידיעה שאין לכם שליטה עליהם, שהם יודעים להתחבאות בכל חור, עלולה להלחיץ ולהפוך אתכם לחסרי מנוחה. 

אולם הנזק העיקרי הוא ברכוש. בדרך לא דרך, הם יודעים להניח את ידיהם על כל סוג מזון שנמצא בבית. החל משקיות אורז לא מבושל וכלה בשאריות שנמצאות בפח. 

נזק נוסף שהרבה אנשים לא מודעים אליו הוא היכולת שלהם לתקוף ולהעביר מחלות. חלק מהמכרסמים, כשהם מרגישים מאוימים ינסו לנשוך. מיותר לציין שהנשיכה שלכם מסוכנת ועלולה להעביר מחלות.

או השאירו פרטים בטופס ונחזור אליכם בהקדם

נגן וידאו

אז איך אפשר לסלק את המכרסמים אחת ולתמיד?

כשמדובר בהדברה של מכרסמים, עיקר המדד להצלחה של הטיפול הוא הזמן. כמה זמן לוקח מרגע שנתקלתם בעכבר או בחולדה ועד שהם נעלמים מהאופק? 

השלב הראשון שאתם יכולים לבצע בעצמכם, הוא לעשות ניקוי יסודי של המטבח. לרוב תגלו שאריות של אוכל שיגרמו למכרסם להישאר אצלכם ולהרגיש בבית. טיהור וניקוי של אזור המטבח והמקומות בהם אתם שמים אוכל, הוא קריטי גם עבור השלב הבא של ההדברה עצמה. 

בשלב השני תקראו למדביר מקצועי שיבחן את הבית שלכם, את החורים ונקודות התורפה ויחליט על שיטת הפעולה הנכונה. חשוב לציין שהאפשרויות העומדות לרשותו הן רבות. ניתן לפזר רעל בחורים ובנקודות התורפה. ניתן להשתמש במלכודות חשמליות או ידניות וניתן לעשות ריסוס על כל שטח הבית. 

ולסיום, אם אתם לא רוצים שהמכרסמים ימותו, תוכלו לבחור במלכודות שרק תופסות את החיה, אבל לא הורגות אותה. המדביר כבר ידאג לשחרר אותם בטבע.

מאמרים

הדברה ביולוגית: מחסלת ושמה תנשמת

רוצים להיפטר מחולדות, עכברים ומזיקים אחרים? תשכחו מהדברה כימית. הדבר הבא בתחום הוא הדברה ביולוגית׃ באמצעות תנשמות. זואולוג: "התנשמת היא מכונת ציד, שמסוגלת לאכול בלילה אחד 10 חולדות". אגרונום עיריית

לפרטים

מדריך: כך נעשה הדברה בבית

מי רשאי להדביר ואיך ניתן לבדוק זאת? מהם הסיכונים הכרוכים בהדברה? האם היא פוגעת בסביבה? מהם המחירים הסבירים? לכבוד הקיץ שבפתח ריכז צוות מידרג מידע שעשוי לסייע למי שמבקש להיפטר

לפרטים