בגלל טרמיטים: בתי עץ של עולים בסכנת קריסה

ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת דנה בצורך לספק פתרון מהיר לרבבות עולים ששוכנו בתחילת שנות ה-90 בבתי עץ בדרום הארץ. אחד מהם הוא ח"כ טיבייב מקדימה, שהזהיר כי כרסום המזיקים עלול לגרום לאסון

העלייה הגדולה מברית-המועצות ציינה רק לאחרונה 20 שנים להגעתה לארץ, אבל למרות כל הזמן הרב שחלף מאז – לא מצאה המדינה זמן להסדיר מגורי קבע עבור רבבות עולים שבשל היעדר מקום, שוכנו במבני עץ שבהם הם מתגוררים עד היום.

אלא שפרט לחוסר הנוחות הכרוך באותם פתרונות דיור ארעיים, אלה הפכו לסכנה של ממש: כבר יותר מעשור שנחילי טרמיטים מכרסמים במבני העץ הרעועים ומאיימים למוטט אותם. אותו תרחיש התממש רק לאחרונה באופקים, כשהקירות קרסו בשני צריפים מסוג זה באופקים.

ועדת הפנים והגנת הסביבה דנה היום (ב') בנושא ביוזמת ח"כ רוברט טיבייב מקדימה, שהוא עצמו דייר באחד מתוך 11 אלף בתי העץ שהוצבו ברחבי הדרום. למרות שני העשורים שחלפו והעובדה שהסוגיה כבר נידונה בעבר פעמיים בוועדת העלייה והקליטה, לא דאגה המדינה לאתר פתרון מגורים חלופי ובטוח לדיירים.

טיבייב האשים בדיון כי "התנערות המדינה מאחריותה לעולים מקוממת, לנוכח העובדה שהם רכשו את המבנים ממשרד השיכון בכסף מלא". למרות שאת הכסף שבאמצעותו הם רכשו את המבנים קיבלו בסל הקליטה, מסרבים הדיירים – וטיבייב בתוכם – לפטור את המדינה מאחריות.

הנתונים העלו כי באופקים, שם מתגורר טיבייב, מסכנים הטרמיטים את הדיריים ב-1,800 בתי עץ. מבנים רבים אחרים מסוג זה פזורים גם בשכונות בבאר-שבע, דימונה, ערד, נתיבות ושדרות.

עד כה, הסתכם הטיפול במפגע הטרמיטים בפעולות הדברה חוזרות שהסתיימו כולן בכישלון.

טיבייב אף האשים כי שתי המשפחות שבית העץ שבו גרו התמוטט בשל מפגע הטרמיטים נאלצות להתגורר ברחוב, בהיעדר פתרון דיור חלופי.

בשל אותו העובדות, דרש טיבייב מהממשלה לספק פתרון דיור חלופי עבור כל אלו שעדיין מתגוררים במבנה העץ, ומהנדס עיריית אופקים, חזי בליישטין, הצהיר כי יירתם לסייע לתושבים.

בסיכום הדיון, הביע יו"ר הוועדה, ח"כ דוד אזולאי מש"ס, תמיכה בצורך לספק פתרון לסוגיה ואמר כי יפעיל לחץ על הממשלה לפעול בנושא. "על המדינה לקבל על עצמה את האחריות למצוקת הדיירים, ולא לצאת ידי חובה בפתרונות קוסמטיים".

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3991617,00.html

מאמרים

הדברה ביולוגית: מחסלת ושמה תנשמת

רוצים להיפטר מחולדות, עכברים ומזיקים אחרים? תשכחו מהדברה כימית. הדבר הבא בתחום הוא הדברה ביולוגית׃ באמצעות תנשמות. זואולוג: "התנשמת היא מכונת ציד, שמסוגלת לאכול בלילה אחד 10 חולדות". אגרונום עיריית

לפרטים

מדריך: כך נעשה הדברה בבית

מי רשאי להדביר ואיך ניתן לבדוק זאת? מהם הסיכונים הכרוכים בהדברה? האם היא פוגעת בסביבה? מהם המחירים הסבירים? לכבוד הקיץ שבפתח ריכז צוות מידרג מידע שעשוי לסייע למי שמבקש להיפטר

לפרטים
×
×

עגלת קניות