הביולוגיה של פשפש המיטה

בעשור האחרון התרחשה תופעה מדאיגה – חלה עליה גדולה מאוד בכמות פשפשי המיטה בעולם וגם בישראל, ביחס לשנים מוקדמות יותר, בחלק מהשנים הכמות הכפילה את עצמה ואף יותר. מיהו פשפש המיטה? פשפש המיטה הוא למעשה טפיל בגודל של 5 עד 8 מ"מ, והוא ניזון ממציצת דם באמצעות החדק שלו. פשפש המיטה בדרך כלל מסתתר מפני האור, ומסוגל לשרוד מספר רב של חודשים ללא מנת הדם שהוא צורך.

פשפש המיטה בדרך כלל יחיה על גבם של בעלי חיים כמו עכברים ותרנגולות, ובבתים פרטיים, על גבי ריהוט הבית, כמו שטיחים ומזרן המיטה לרוב. מבחינת הנזקים והסכנות שמהווה פשפש המיטה, הסכנה היא לא גדולה מבחינה בריאותית, אך הפשפש עוקץ את הגוף ויכול לגרום לאי נוחות גדולה. בדרך כלל נמצא הצטברות של הימצאות פשפש המיטה במקומות שסובלים מרמת ניקיון לקויה כמו בתי ומלון, אוטובוסים ושירותים ציבוריים.

כאשר הפשפשים מגיעים לבתים הפרטיים ובעיקר למיטה בה אנחנו ישנים, מדובר במטרד גדול מאוד שיש לטפל בו באמצעות הדברה מקצועית ויסודית. פשפש המיטה מסוגל לשרוד לאורך זמן תנאים קיצוניים ולשרוד ללא מזון כמה חודשים, לכן כאשר מגלים אותו בבית יש לדאוג להדברה מקצועית אחרת הוא יכול להתרבות במהירות למספר רב של פשפשים, מדובר בחוויה לא נעימה בכלל.

הדברת פשפש המיטה

פשפש המיטה כאמור, מסוגל לשרוד בתנאי מחייה קיצוניים ולכן קשה להיפטר ממנו. כדי לעשות זאת ביעילות, יש לבצע הדברה יסודית במספר שלבים שביחד יוצרים את פעולת המנע. התהליך מורכב מכמה שלבים, תלוי בחומרת המצב, אשר יכולים לכולל פעולות של שאיבה חזקה, סתימת סדקים, הדברה חמה וקרה. פעולה חוזרת של התהליך מבצעים כשבוע –שבועיים בהתאם לרמת השיפור במצב בעקבות הטיפול הראשון.

הפעולות בשלבי ההדברה

  • שימוש בשואב אבק חזק – פעולת השאיבה מאוד חיונית לתהליך, השאיבה הראשונית מסירה חלק מהפשפשים, מה שמקל את המשך העבודה.
  • שימוש בקיטור יבש – הפעולה מסייעת לקטול פשפשים וגם ביצי פשפשים שקטילתם חשובה לא פחות ואף יותר.
  • שימוש באוויר חם/קר – חימום וקירור של האזור בו שוהים הפשפשים למשךשל שעה מסייע מאוד בקטילת הפשפשים והביצים. זהו תהליך שלעיתים לא ניתן לבצע בשל רגישות החפצים האחרים בחדר לחום וקור.

חברת הקוטל – שרותי חיטוי והדברת מזיקים

חברת הקוטל תשמח לבצע עבורכם שירותי הדברה של מזיקים. החברה בעלת ניסיון של כ- 35 שנים בתחום ההדברה והחיטוי והיא נחשבת לאחת המובילות בתחום בישראל. חברת הקוטל מעניקה שירותי הדברה בענף העסקי והפרטי בכל רחבי הארץ, בצורה בה התוצאות נשארות לטווח הארוך.

מאמרים

הדברה ביולוגית: מחסלת ושמה תנשמת

רוצים להיפטר מחולדות, עכברים ומזיקים אחרים? תשכחו מהדברה כימית. הדבר הבא בתחום הוא הדברה ביולוגית׃ באמצעות תנשמות. זואולוג: "התנשמת היא מכונת ציד, שמסוגלת לאכול בלילה אחד 10 חולדות". אגרונום עיריית

לפרטים

מדריך: כך נעשה הדברה בבית

מי רשאי להדביר ואיך ניתן לבדוק זאת? מהם הסיכונים הכרוכים בהדברה? האם היא פוגעת בסביבה? מהם המחירים הסבירים? לכבוד הקיץ שבפתח ריכז צוות מידרג מידע שעשוי לסייע למי שמבקש להיפטר

לפרטים
×
×

עגלת קניות